Emotionele intelligentie

Niet boekenkennis, maar persoonlijke eigenschappen en empathie zijn belangrijk om succesvol te zijn. Emotionele intelligentie betekent dat je emoties van jezelf en van anderen kunt herkennen en reguleren. En in staat bent om jezelf te motiveren.

Effectief communiceren

Goed omgaan met je eigen emoties en die van anderen leidt tot effectief communiceren. Bij KTL vinden wij het belangrijk om eerlijk te zijn, echt te zeggen wat je meent of wat je dwarszit, grenzen te stellen en duidelijk te zijn. Om goede service aan klanten te verlenen, willen we vloeiend en creatief met allerlei mensen samenwerken.

Inlevingsvermogen

In het samenwerken met diverse andere partijen is inlevingsvermogen belangrijk: “Als we weten waar iemand jeuk heeft op zijn rug, kunnen we beter daar even krabben, dan dat we blind zijn hele rug gaan aftasten.” Als je een leidinggevende bent die luistert, begrijpt en zich inleeft in de ander breng je het proces weer op gang.

Onze persoonlijke eigenschappen

Emotionele intelligentie spreekt ons aan bij KTL. Wij willen mensen zijn die zichzelf motiveren, initiatief vertonen, een innerlijke drang hebben zichzelf te overtreffen en die optimistisch genoeg zijn om tegenslag te overwinnen.

Emotioneel intelligent zijn betekent voor ons:

  • Zelfinzicht; inzicht in je eigen emoties
  • Motivatie; jezelf kunnen motiveren en doorzetten
  • Empathie; je goed kunnen verplaatsen in de emoties van anderen
  • Sociale vaardigheden; makkelijk met allerlei soorten mensen kunnen omgaan